BİLGİ İSTE İLETİŞİM

NABA Milano'da Creative Advertising Masterı


Okul ve bölüm
 
NABA, Milano’daki tasarım okulları arasında isim olarak en prestijli olanı denilebilir. Hem çalıştığı iş ortakları hem de öğretim görevlileri, alanında en iyi olanlardan. Mesela, sinifimdaki Italyan arkadaşlarıma, ücretsiz eğitim hakları olduğu halde neden ücretli olan NABA’yı seçtiklerini sorduğumda ismi için cevabını aldım. Kampüs ortamı rakipleri arasında en güzeli. Çim alan, pinpon masaları ve corner cafede arkadaşlarınızla çok güzel vakit oldurebiliyorsunuz.
 
Creative Advertising bölümünü %30 teorik - %70 workshop şeklinde anlatabilirim. I. dönemin ilk 4 haftası ve II. Dönemin ilk 3 haftası teorik dersler işleniyor. Bu derslerde, Italya’nin en iyi reklam ajanslarının, Google gibi büyük şirketlerin, reklam yöneticileri, metin yazarları, sanat yönetmenleri yaratıcı reklamcılığın püf noktalarını anlatıp, kısa uygulamalarla öğretmeye çalışıyorlar.
 
 Bunun disarisinda derslerin geri kalanı workshop şeklinde geçiyor. Bu workshoplar su şekilde oluyor; Milano’daki reklam ajansları (ki benim eğitim aldığım senede hepsi birbirinden iyi, Netflix, SharenGo, Burger King gibi müşterilere sahip ajanslardi) bir müşterileri ile sınıfa gelip, bir musteriymis gibi size brief veriyor. Sınıfta gruplar oluşturulup, teslim tarihine kadar grup arkadaşlarınızla projeniz üzerine çalışıyorsunuz. Bu sürede ajanstan gelen misafir eğitim görevlileri size danışmanlık yapıyor ve projenize yardımcı oluyor. Proje bitiş gününde tüm gruplar müşteriye projelerini sunuyor. Müşterinin beğenip , seçtiği grup, projesini gerçek hayata geçirme şansı buluyor.
 
Hem profosyonel reklam ajanslarının içerisinde yer alıp, bir çok profosyonelle tanışıp bağlantı sahibi olup, hem portfolio yapıp hem de master yapmış oluyorsunuz :)
 
Italya ve Milano
 
Italyan kültürü çok sıcak ve `sevimli` olduğu için sizi zaten hızlıca içine çekiyor. Çok geçmeden komşu bar-tabacchinizde hızlı bir espresso shot içmek, okul çıkışı aperitivo yiyip aperol sprizt içmek günlük rituellerinize dönüşüyor.
 
Döviz hesabını bırakıp birim hesabı olarak bakarsanız Italya yaşamak için çok uygun bir ülke. Devasa bi ekonomi yapıları var çok sağlam, oynaklık göstermiyor, fiyatlar hep sabit. Kahve 1 euro, Pizza 5 euro, Panini 3.5 euro.
 
Konum olarak Milano çok şanslı. Yukarısı Alp Dağları olduğu için çok güzel köyler ve goller var. Şehirden bunalınca 40 dakikada doğanın içerisine gidebiliyorsunuz. Trenle İtalyanın her bölgesine gitmek mümkün. Fiyatları yerine göre değişiyor ama genelde çok pahalı değil. Ben 8 euroya Parma’ya gitmiştim mesela…
 
Herşey bu kadar güzelken tek `büyük` bir unsur var; Italyanca bilmek. Ingilizce bilen sayısı çok az, bilen de iyi konuşamıyor ya da konuşmayı tercih etmiyor. Kültürlerine çok bağlı bir toplum oldukları için dillerine de çok bağlılar ve Italyada yaşıyorsan Italyanca bilmelisin diye baskı kuruyorlar :D Mesela kahve içerken Italyanca bilmediğinizi bilen barmen yine de size Italya futbolunun neden olduğunu dakikalarca Iltanyanca bir şekilde anlatabiliyor :D Fakat Italyanca hem öğrenmesi hem de konuşması zevkli bir dil. Eğer konuşmaya cabaladiginizi anlarlarsa Italyanlar ogrenmenize yardımcı oluyor, yanlislarinizi düzeltiyor ya da doğrusunu söylüyor.
 
Milano Italya’nin en büyük ekonomiye sahip şehirlerinden birisi ve çoğu sektörün dünyada kalbi. Reklamcılık sektöründe de çok büyük bir ekonomiye sahipler, çok büyük bütçeli işler yapıyorlar. Kalabalık kadrolu, hatta 300den fazla çalışanı olan reklam ajansları var. Yani iş potansiyeli yüksek fakat bugüne kadar ajanslarda çalışan kimle konuştuysam hepsinin söylediği ilk şey ‘Italyanca bilmeden iş bulmak imkansıza yakin’ oldu.

Ali Mert Giray
NABA Milano- Milano, İtalya
2017 Yurtdışında Master Öğrencisi
Academix Danışmanı: Hasan Ebcim
hasan@academix.com.tr
+90 212 249 9489 | +90 552 207 17 00



İlişkili Diğer Yazılar:
» Tüm Yurtdışı Eğitim Makalelerimiz